Általános Szerződési Feltételek
- Szolgáltató adatai
- Megvásárolható Termékek, szolgáltatások körének bemutatása,
a kínált Termékek kategória besorolása
- A szerződéskötés lépéseinek bemutatása
- Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
- Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
- A megrendelt Termékek és a házhoz szállítási díj fizetésének ismertetése
- Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
- Az elállási jog ismertetése, elállási jog gyakorlása
- Jótállás, szavatosság
- Panaszkezelés
- Érvényesség és árak
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: Általános Szerződési Feltételek, ÁSZF) Árvai Sándor Lajos e.v. (3360 Heves, Vásártér u. 2.; Adószám: 48074809-2-30, továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.fuggonyfutar.hu oldalon regisztráló személyeknek, a www.fuggonyfutar.hu oldalon elérhető szolgáltatásoknak, illetve értékesített Termékeknek (a továbbiakban: Szolgáltatás vagy Termék) az igénybe vevője, illetve a megvásárlója általi használatának feltételeit tartalmazza.
Szolgáltató, mint a fuggonyfutar.hu online kereskedelmi portál (a továbbiakban: FüggönyFutár Webáruház) üzemeltetője fenntartja jogát a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosításról a Szolgáltató rövid felhívás formájában tájékoztathatja Felhasználóit, amelyet a fuggonyfutar.hu erre a célra szolgáló felülete, a Szolgáltató által küldött hírlevél vagy valamennyi Felhasználónak a www.fuggonyfutar.hu weboldalon létrehozott, Saját fiókjában megadott e-mail címre küldött értesítés tartalmazhat. A mindenkor hatályos ÁSZF elérhető a www.fuggonyfutar.hu weboldalon.
Felhasználó a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatás használatával, illetve a Szolgáltató által értékesített Termék megrendelésével a jelen ÁSZF-et elfogadja.
Az alábbi fogalmak a jelen ÁSZF-ben a következők szerint értelmezendők:
Szolgáltató: a FüggönyFutár Webáruház üzemeltetője, Árvai Sándor Lajos e.v. (Székhely: 3360 Heves, Vásártér u. 2.; Adószám: 48074809-2-30).
Felhasználó: az a természetes személy vagy jogi személy, aki a fuggonyfutar.hu oldal tartalmához hozzáfér, illetve ott saját fiókot regisztrál (a továbbiakban: Saját fiók). Természetes személyek esetén ennek feltétele a 18. életév betöltése.
Vásárló: az a Felhasználó, aki a fuggonyfutar.hu oldalon megrendelést ad le, illetve aki bármely egyéb csatornán rendelést ad le a FüggönyFutár Webáruház részére.
Fogyasztó: az a Vásárló, aki a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak minősül.
Az ÁSZF-et letöltheti PDF formátumban. LETÖLTÉS
A FüggönyFutár Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a FüggönyFutár Webáruház felületén elérhető tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
Semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát a FüggönyFutár Webáruház.
Ön a FüggönyFutár Webáruház használatával Ön tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat az alábbiak szerint:
1. Cégadatok
- A webáruházat üzemelteti: Árvai Sándor Lajos e.v.
- Székhelye: 3360 Heves, Vásártér u. 2.
- Telephelye: 3360 Heves, Petőfi u. 2.
- Vevőszolgálat e-mail elérhetőség:
- Adószám: 48074809-2-30
- Illetékes cégbíróság: Heves Megyei Bíróság - Cégbíróság - 3300 Eger, Barkóczy u. 1.
- Egyéni vállalkozói igazolvány száma: ES-376898
- Web tárhely szolgáltató:
Web: www.rackforest.com
Cégnév: Rackforest Kft
Cím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22. E-mail: info@rackforest.com
Adószám: 14671858-2-41
Cégjegyzékszám: 01 09 914549
2. Megvásárolható Termékek, szolgáltatások körének bemutatása, a kínált Termékek kategória besorolása
A webáruházban megjelenített termékek személyes átvétellel, illetve házhozszállítással és csomagautómatából, illetve csomagponton átvétellel rendelhetők meg. Személyes átvétel esetén az átvétel helye 3360 Heves, Petőfi u. 2., az átvétel időpontja hétköznap 8-12 és 13-17, hétvégén 8-12 óra között.
A kínált Termékek (továbbiakban együtt: Termék vagy Termékek) az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
- Függöny anyagok (méteráruként vagy készre varrva)
- Karnisok
- Ágyneműk: párnák, paplanok, lepedők, ágyneműhuzatok
- Tapéták
- Poszterek
A kínált szolgáltatások (továbbiakban együtt: Szolgáltatás vagy Szolgáltatások) az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
- Függöny anyagok beszegése, készre varrása
- Díszpárnák, asztalterítők készre varrása
- Csomagküldés
Ahol a jelen ÁSZF kizárólag Terméket említ, azon Szolgáltatást is érteni kell.
Az adott Termékre (Szolgáltatásra) vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelő mértékű áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
3. Rendelés előzetes regisztráció nélkül, automatikus regisztráció
A Felhasználónak, illetve. a Vásárlónak a vásárlás megkezdéséhez nem kell regisztrálnia a FüggönyFutár Webáruházban. Első rendelését követően megadhat egy jelszót, amivel máskor be tud jelentkezni. Újabb vásárláskor a fejlécben találhat egy bejelentkezési űrlapra mutató hivatkozást (ikont). Bejelentkezés után a korábban megadott cím adatok jelennek meg a megrendelési űrlapon. Ha szükséges, megváltoztathatja azokat és így az új adatokkal küldheti el a megrendelését. A megadott adatok vonatkozásában a FüggönyFutár Webáruház a mindenkori adatvédelmi rendelkezéseknek megfelelően jár el.
4. Kedvencek
Ha Önnek megtetszik bármely, a FüggönyFutár Webáruházban értékesített Termék, akkor a Termék adatlapján vagy a Terméklistában nyomja meg a „Kedvencekhez” gombot. A Termék ekkor bekerül a „Kedvencek” menüpontba, ahol bármikor könnyedén elérheti.
5. Kosár
A megrendelni kívánt Terméket, illetve Szolgáltatást a Termék, illetve a Szolgáltatás adatlapján vagy még a Terméklistában a „Kosárba” gombra kattinva lehet a kosárba helyezni. Ekkor még egyszer meg tudja nézni a kosárba helyezett Termék (szolgáltatás) adatait. További Termék (Szolgáltatás) kiválasztása ezután a „Tovább vásárolok” gombbal történik. A „Megyek a pénztárhoz” gomb megnyomásával a Kosár oldalra jut, ahol ellenőrizni tudja a várható szállítási költséget és a kosárba helyezett valamennyi Terméket (Szolgáltatást).
- Böngészés közben a felső menü jobb szélénél található „x Termék y forint értékben” feliratra kattinva megtekintheti a kosárban lévő valamennyi Terméket (Szolgáltatást), törölheti azokat a „Kosárból”, vagy a „Kedvencekhez” teheti.
- Kosarában tetszőleges számú Terméket (Szolgáltatást) elhelyezhet. A vonatkozó Termék darabszámát úgy módosíthatja, hogy a Termék mellett levő beviteli mezőbe beírja a megfelelő darabszámot, majd a módosítom feliratra kattintva nyugtázza azt. Ezután az oldal frissül.
- A megrendelési űrlap kitöltéséhez kattintson a "Tovább a megrendelési űrlaphoz" gombra.
6. A szerződéskötés lépései - Megrendelés, visszaigazolás, egyeztetés
A kiválasztott Termék megrendelését a Termék kosárba helyezése után azonnal, vagy a felső menü jobb szélénél található „x Termék a kosárban” feliratra kattinva vagy a Kosár menüpontra kattintva kezdheti meg. A „Tovább a rendelés véglegesítéséhez” gombra kattintva ellenőrizheti a kosarában lévő valamennyi Termékeket, módosíthatja a számlázási és szállítási adatokat.
- A kiválasztott Termék megrendelését a "Kosár" funkciónál teheti meg.
- A "Tovább a rendelés véglegesítéséhez" gombra kattintva megadhatja a számlázási és szállítási adatokat. Lehetősége van arra is, hogy megrendelésenként külön szállítási és számlázási címet adjon meg. A vásárlókat a rendszer e-mail cím alapján azonosítja, így egy e-mail címhez egy szállítási és számlázási cím tartozhat.
- Ezután a "Tovább a megrendelés véglegesítéséhez" gombra kattintva még egyszer ellenőrizheti a rendelését, majd a "Megerősítem és elküldöm a megrendelést" gombra kattintva küldheti el a megrendelését nekünk.
Tájékoztatjuk, hogy bármely Termékünket megrendelheti, de esetenként a beszerzésükhöz hosszabb idő kell, melyről a visszaigazolásban tájékoztatjuk, amit természetesen nem megfelelés esetén visszautasíthat. A státusz egyes esetekben változhat, időközben mégis elérhető lehet, amennyiben raktárunkba érkezne belőle.
- A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus e-mail útján igazolja a Felhasználó részére, mely e-mail, azonban nem minősül a Felhasználói ajánlat Szolgáltató általi automatikus elfogadásának. Szolgáltató rendszere ezt követően kezdi meg a Felhasználó megrendelésének tényleges feldolgozását. Szolgáltató a megrendelés feldolgozását követően haladéktalanul, de legkésőbb a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül a megrendelés tartalmával és annak esetleges időközbeni módosításaival visszaigazoló e-mailt küld Felhasználó számára, mely a Felhasználói ajánlat elfogadását jelenti. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt Termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a Termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül köteles jelezni a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha a rendelés leadását követő 2 munkanapon belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött megrendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ez utóbbi, megrendelést visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Felhasználó között.
Valamennyi olyan eset, amelyben a Felhasználó a megrendelése leadása alkalmával nem helyes e-mail címes elérhetőséget ad meg, úgy tekintendő, hogy a Felhasználó nem tett ajánlatot Szolgáltató részére, így Szolgáltatót az ilyen esetekkel kapcsolatban semmiféle felelősség nem terheli. Szolgáltató a fenti esetben dönthet akként, hogy amennyiben a Felhasználó egyéb elérhetőséget is megadott, úgy azon az elérhetőségen felkeresi Szolgáltató a Felhasználót egy felhasználó általi esetleges ajánlattétel érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
- A rendeléseket a FüggönyFutár Webáruház a rendelkezésre álló készlet erejéig teljesíti. A webáruházban feltüntetett készletet a FüggönyFutár Webáruház igyekszik a lehető legpontosabban nyilvántartani. A honlapon található esetleges téves készletinformációért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A beérkezett rendelések feldolgozása után Szolgáltató jelzi, ha bizonyos termékek átmeneti vagy végleges készlethiány miatt nem vagy csak késedelemmel szállíthatók.
- Amennyiben a FüggönyFutár Webáruház rendszere nem küldte el a Felhazsnálónak/Vásárlónak a rendeléséről szóló automatikus e-mail üzenetet a rendelés leadását követő 1-2 órán belül, kérjük, vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal.
-
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:
Amennyiben Felhasználó tévesen adott meg bármilyen adatot megrendelésében (személyes adatok, szállításra vonatkozó adatok, megrendelt tételek, megrendelt mennyiség), úgy ennek jelzésére lehetősége van a FüggönyFutár Webáruház vevőszolgálata felé a vevoszolgalat@fuggonyfutar.hu e-mail címre küldött levelében, vagy a 06-36-345-751-es telefonszámon.
A FüggönyFutár Webáruházban a vásárlás nem kötött regisztrációhoz, de a megrendeléssel minden Vevő kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadta a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
A FüggönyFutár webáruház, illetve. a Szolgáltató valamennyi szerződést egyedi azonosító alapján (rendelésszám) iktatja, a megrendelés későbbiekben ennek segítségével visszakereshető, hozzáférhető. A szerződés tárgya a FüggönyFutár Webáruházban megtalálható árucikkek (függönyök és más lakástextil, tapéta, poszter), melyre a Vásároló megrendelést ad le.
Minden termék ára bruttó, azaz jogszabályban meghatározott mértékű ÁFA-val együtt kerül feltüntetésre. A termékleírás minden esetben tájékoztató jellegű. Az ismertető leírás pontatlansága, a gyártó által megadott hibás adat miatt felelősséget nem vállalunk. A Termék adatlapján képeket is találhat az adott Termékhez kapcsolódóan, a fő kép mellett további csatolt képek is láthatóak. A termékfotók illusztrációk, a valóságban minimális különbségek jelentkezhetnek, az ebből adódó eltérésért Szolgálatót semmiféle felelősség nem terheli.
A Vevőszolgálatnál rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:
a vevoszolgalat@fuggonyfutar.hu e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlázási címe, a szállítás címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban (a rendelt termékből van-e készleten) valamint adja meg a termék nevét és a kívánt mennyiséget. Továbbá a 06-36-345-751-es telefonszámon munkaidőben (H-P: 8:00-16:00 óra között, ebédszünet 12-13 óráig) munkatársaink felveszik rendelését. A vevőszolgálaton keresztül, valamint a telefonon leadott megrendelésekkel a megrendelő a jelen ÁSZF rendelkezéseit elfogadja. A jelen bekezdés szerinti esetekben legkésőbb a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül a megrendelés tartalmával és annak esetleges időközbeni módosításaival e-mailt küld Felhasználó számára, melyre abban az esetben minősül a Felhasználói ajánlat elfogadásának, amennyiben a Felhasználó a megrendelését a részére küldött e-mailre 2 munkanapon belül küldött válaszüzenettel fenntartja. A határidő elmulasztása esetén a megrendelés nem jön létre. A Felhasználó részére küldött e-mail tartalmazza a Felhasználó által a megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
6.1 A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8.00-17.00 óra között.
Amennyiben a megrendelés a fenti időszakon kívül történik, akkor az azt követő első munkanapon kerül feldolgozásra.
A FüggönyFutár Webáruház vevőszolgálata minden esetben e-mailben visszaigazolja a megrendelést. Amennyiben a Vásárló a megrendelést telefonon adta le, munkatársunk a Vásárló nevében rögzíti azt, majd ezt követően azt a Vásárló a visszaigazoló levélben található "MEGERŐSÍTEM A MEGRENDELÉST" gomb segítségével vagy írásban hagyhatja jóvá.
Ha a Vásárló valamilyen oknál fogva nem kapja meg a visszaigazolást, úgy kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot Vevőszolgálatunkkal.
Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított legfeljebb 6 munkanapon belül. Különleges igények esetén a vállalási határidő változhat, erről a megrendelés leadását követően tájékoztatjuk a vásárlóinkat.
Karnisok, darabáruk (tapéták, ágyneműk) esetében készlettől függően akár 2-3 munkanapos szállítási idő is lehetséges.
Egyedi méretre rendelt lakástextil (függöny,dekor stb.) megrendelésének törlésére a megrendelést követő munkanap 12:00 óráig van lehetősége. Ezután megtörténhet az anyag kiszabása és elindul az elkészítési folyamat, így ekkor már nem áll módunkban törölni / módosítani a megrendelést, az elkészült termékeket pedig a Vásárló köteles átvenni és annak teljes vételárát kifizetni. Kérjük, hogy a fentieket megrendeléskor vegye figyelembe.
Előfordulhat, hogy a megrendelt Termék gyártása megszűnt vagy ideiglenes készlethiány jelentkezik, ebben az esetben fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben, amelyról Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót. Részben történő teljesítés kizárólag a Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén a nem teljesíthető termék(ek) ára visszautalásra kerül a Vásárló részére az általa megjelölt bankszámlára.
A jelen pont szerinti, valamint a honlapon található határidők tájékoztató jellegűek, a pontos kiszállítási dátum számos olyan tényezőtől függhet, amelyre FüggönyFutár Webáruháznak nincs ráhatása, így az esetleges csúszásokért a FüggönyFutár Webáruház felelősséget nem vállal.
6.2 Vásárlás külföldről
A FüggönyFutár Webáruház jelenleg sajnos nem fogad megrendelést Magyarországon kívüli szállítási címre.
7. Házhozszállítás, átvételi módok
7.1 Szállítási feltételek
A Vásárló a megrendelt Termékeket kérheti házhozszállítással, postahivatalban / postapontot történő átvétellel vagy személyes átvétellel hevesi üzletünkben.
A Termékek adatlapján megtalálható a szállítási határidő, mely tájékoztató jellegű. Az egyedi méretre készülő függönyöket, lakástextileket a Termék adatlapján látható határidőn belül, a készleten lévő gyárilag csomagolt termékeket 2-3 munkanapon belül, a raktáron nem tartott termékeket pedig azok webáruházunkba történő beérkezését követően kerülnek kiszállításra. A FüggönyFutár Webáruház az általa raktáron nem tartott Termékek esetében, ha a szállítási idő túlnyúlna a weboldalon megadott időtartamon, akkor a szállítás várható időpontját telefonon vagy e-mailben egyezteti a Vásárlóval.
A kiszállítás előtti napon a Vásárló e-mailben értesítésre kerül a csomag feladásáról. A megrendelt Termékek kiszállításának idejét a Vásárló a megrendelés folyamán határozza meg: ez lehet azonnali, vagy a következő megrendelésével együtt történő szállítás. Természetesen minden szállításnak külön költsége van, amelyet minden esetben a Vásárló köteles viselni.
A megrendelések kiszállítása során előfordulhatnak rendkívüli esetek, amelyek késedelmet okozhatnak, mint pld. időjárási tényezők, közlekedési tényezők stb. Ilyen esetekben türelmüket és elnézésüket kérjük. Ha a csomagot nem kapja meg a FüggönyFutár Webáruház által visszaigazolt időponton túl 2 munkanappal, akkor haladéktalanul jelezze azt vevőszolgálati munkatársainknak.
A FüggönyFutár Webáruház a legnagyobb gonddal csomagolja és adja fel termékeit, azonban sajnos a legnagyobb precizitás ellenére is előfordulhat rejtett szálhiba vagy szállításból eredő sérülés. Természetesen a rajtunk kívül álló okból eredő problémákat is kezeljük. Ennek érdekében kérjük tegye a következőket, mert kizárólag az utasítások betartásával tudjuk kezelni a szállítással kapcsolatos panaszokat. Az átvételt követően ellenőrizze a termékek sértetlenségét! A szállító – a Vásárló kérésére – megvárhatja, amíg kibontja és leellenőrzi, de erre nem kötelezhető. Amennyiben a termék megsérült szállítás közben, összetört, hibás vagy hiányos helyszínen töltsön ki erről egy jegyzőkönyvet. Amennyiben a futár már távozott, akkor keresse fel a helyileg illetékes postahivatalt és kérje a jegyzőkönyv felételét, majd jelezze vevőszolgálatunknak telefonon vagy írásban panaszát. Csakis ennek a jegyzőkönyvnek a megléte esetén tudunk panaszt elfogadni. Jegyzőkönyv hiányában nem áll módunkban terméket kicserélni, pótolni és reklamációt elfogadni.
Kérjük, a leírtak betartását, mivel az átvételt követően a jegyzőkönyv hiányában a Vásárló nem tudja bizonyítani, hogy nem a Vásárlónál sérült, illetve rongálódott vagy semmisült meg a termék az átvételt követően. A számlán szerepel minden tétel, amit megrendelt, de ha a Vásárló úgy találja, hogy nem érkezett meg minden, a számlán szereplő és a Vásárló által kifizetett tétel, úgy erről is jegyzőkönyvet kell készítenie. Ez a hivatalos eljárás eltarthat néhány munkanapig, de vevőszolgálati munkatársaink a gyors és rugalmas ügyintézést képviselik és amiben tudnak, a rendelkezésükre állnak.
Személyesen üzletünkben történő átvétel is lehetséges, ezt a következő címen teheti meg:
3360 Heves, Petőfi u. 2. Amennyiben erre igényt tart, kérjük jelezze ezt a megrendelésén!
7.2 Szállítási díjak
A szállítási díj Magyarország egész területén egységes, kizárólag magyarországi kiszállításra vonatkozik és függ a fizetés és átvétel módjától. A fizetési mód és a szállítási díj kiválasztásához, az aktuális szállítási díjak megtekintéséhez helyezze a kiválasztott Termékeket a Kosarába.
A rendszerünk minden esetben az Önnek legkedvezőbb szállítási díjat ajánlja fel, amely megköti a fizetési módot is. Kérjük, hogy olyan szállítási címet jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető, illetve az adatainál a telefonszámát is adja meg, hogy ha kézbesítés közben bármilyen probléma felmerülne, a szállító felvehesse Önnel telefonon a kapcsolatot. A kiszállítási értesítőt követő munkanapon a csomagazonosító szám segítségével Ön is érdeklődhet a csomag állapotáról a vevőszolgálatunkon.
A kiszállítás során a Termék átadásakor a Vevő (címzett) felel a Termék átvételéért.
7.3 Házhozszállítás
A csomagok házhozszállítását a Magyar Posta Zrt. végzi Magyarország egész területén a megadott szállítási címre munkaidőben 07:30-17:00 óra között. Szombaton és vasárnap nincs kiszállítás. A termékek kézbesítését kétszer kísérli meg a futárszolgálat két egymást követő munkanapon. Vásárló a megrendeléssel tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, továbbá kifejezetten kijelenti, hogy akkor is köteles a Vásárló kifizetni a szállítási költséget, amennyiben a kézbesítés a Vásárló érdekkörében felmerülő okból hiúsul meg. A megrendelések kézbesítése előtt egy-két órával a futár a megadott telefonszámon értesíti a Vásárlót a Termékek érkezéséről, amelyeket Vásárló köteles átvenni.
7.4 Átvétel Postaponton, csomagautomatából
Megrendelését Postapontra / MOL pontra is kérheti, csomagját az ország egész területén több mint 2500 ponton kényelmesen, személyesen is átveheti. A MOL PostaPontokon bankkártyával is fizethet. SMS-ben vagy e-mailben értesítjük a küldemény érkezéséről. Rendelését – a feladó rendelkezésétől függően – 5, 10 munkanapon vagy akár 30 naptári napon belül, bármikor elviheti. FIGYELEM! A küldemények maximális tömege MOL kúton és COOP üzletekben 20 kg. Ezeken a helyeken terjedelmes árut (ha bármely oldala nagyobb mint 75 cm, csomagautomata esetén 50 cm) nem kézbesítenek, kérjük, hogy a megrendelése leadásakor ezt vegye figyelembe. A csomag átvételéhez kérjük, vigye magával személyi igazolványát vagy más személyazonosító okiratát!
Kérjük vegye figyelembe, hogy a Magyar Posta által kézbesített csomagok maximális tömege 40 kg lehet.
Amennyiben a megrendelés tömege a fenti határokat meghaladja, úgy a kézbesítésre több csomagként került sor, csomagonkénti szállítási költség megfizetése mellett. Vásárló kijelenti, hogy a fentieket magára nézve kötelezőnek ismeri el és vállalja valamennyi csiomag vonatkozásában a szállítási költség teljes megfizetését.
7.4 Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg utánvéttel a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a Vásárlóra terheljük. Amennyiben az át nem vett, illetve a visszaküldött csomagok díját a Vásárló nem fizeti meg az erre való felhívását követő 8 munkanapos határidőben a Szolgáltató részére, úgy azt vele szemben Szolgálatót jogi úton megfelelően érvényesíti az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt. Az át nem vett csomagok újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani, azaz ilyen esetekben nincs lehetőség utánvétes fizetési mód választására!
7.6 Sikertelen kézbesítés
Abban az esetben, amennyiben a Vásárló a részére egyedileg beszerzett (azaz a FüggönyFutár Webáruház állandó kínálatába nem tartozó termék, anyag, kiegészítő stb), és/vagy a megrendelésére készült, egyedi terméket házhoz szállítás esetén a feladástól számított 15 napon belül nem veszi át, illetve az átvételt megtagadja, úgy – tekintettel arra, hogy egyedi megrendelésre készült termékek esetén nem illeti meg a Vásárlót törvényes elállási jog – a Vásárló köteles a termék ára 25%-ának megfelelő, de legalább 10.000,- Ft meghiúsulási kötbért megfizetni a határidő lejártától számított 5 munkanapon belül a Szolgáltató részére a szállítási költségek egyidejű megtérítése mellett. A kötbér, valamint a szállítási költség határidőben történő megfizetésének elmulasztása esetén Szolgáltató jogosult igényét jogi úton megfelelően érvényesíti a Vásárlóval szemben az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt.
Személyes átvétel vállalása esetén Vásárló a terméket az értesítés tudomására jutásától számított 15 napon belül köteles átvenni, melynek elmaradása esetén a rendelt termékek 25%-a, de legalább 5.000,- Ft meghiúsulási kötbért fizetni Szolgáltató részére. A kötbér határidőben történő megfizetésének elmulasztása esetén Szolgáltató jogosult igényét jogi úton megfelelően érvényesíti a Vásárlóval szemben az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt.
A Vásárló az átvétellel kapcsolatban felmerülő akadályról Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni köteles.
Egyedi méretekkel megrendelt termékekre vonatkozó megrendelés meghiúsulása esetén a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az egyedileg megadott méretre készült terméket 2 hétig megkísérli értékesíteni kárenyhítés keretein belül. Ennek sikertelensége esetén az Vásárlótól a kötbéren felüli teljes kárának megtérítését is követelheti. A kötbér, az esetleges a szállítási költség határidőben történő megfizetésének elmulasztása, illetve a Szolgáltató teljes kárának Vásárló általi megtérítésének elmaradása esetén Szolgáltató jogosult igényét jogi úton megfelelően érvényesíti a Vásárlóval szemben az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt.
A meghiúsulási kötbér összegébe a Szolgáltató a Vásárló által esetlegesen megfizetett foglaló összegét jogosult beszámítani.
8. Fizetés és átvétel
A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget többféleképpen fizetheti: bankkártyával, előreutalással vagy utólag a csomag átvételekor kell a futárnak kifizetnie készpénzzel (utánvét). A Vásárló egyedi igénye alapján beszerzett vagy legyártott Termék esetén utánvétes fizetésre 80.000 Ft összérték feletti rendelés esetén kizárólag a megrendelés teljes összege 25%-ának megfelelő, de legalább 5.000,- Ft mértékű foglaló megfizetését követően van lehetőség. A megfizetett foglaló a vételárba beszámít. A szerződés meghiúsulásáért felelős fél az adott foglalót elveszti, a kapott foglalót pedig kétszeres összegben köteles visszafizetni. A foglaló összegéről e-mailben díjbekérőt küld a FüggönyFutár Webáruház.
8.1 Fizetés bankkártyával a webáruházban
Online, bankkártyával is fizethet honlapunkon keresztül, ebben az esetben a megrendeléssel egyidejűleg történik meg a teljes végösszeg fizetése. Az online bankkártyás fizetések az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett SimplePay fizetési rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A Simple Fizetési Szolgáltatás és Fizetési Rendszer nem pénzforgalmi szolgáltatás, így nem minősül MNB (Magyar Nemzeti Bank) engedélyköteles szolgáltatásnak.
- A bankkártyával való fizetés a Teya Magyarország (Teya Hungary Zrt.) szerverén keresztül történik erős (128 bites) SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül, így az Ön banki adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek tudomására az Interneten keresztül. A bankkártyával történő fizetési mód választása után a Vásárló átirányításra kerül a Teya Magyarország biztonságos honlapjára, ahol a kártyabirtokos megadja a bankkártya adatait, így azok sem a Árvai Sándor e.v. sem más illetéktelen személy birtokába nem juthatnak.
- A Szolgáltató megrendelés során keletkezett és birtokába jutott adatokat tárolja, azaz a kártyabirokos vagy megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A Szolgáltató a tranzakció során keletkezett egyéb más adatokkal nem rendelkezik.
- A Vásárló hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vásárló kijelenti, hogy a megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vásárló hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal, a bejelentett reklamációkat haladéktalanul kivizsgálja és lehetőségeihez mérten kezeli.
- Hibás összeg megadásából eredő problémák kezelése Amennyiben a Vásárló az igénybe vett szolgáltatás árát meghaladó összeg kifizetését kezdeményezte, ebben az esetben ezt írásban (e-mailben: vevoszolgalat@fuggonyfutar.hu ) a Szolgáltató felé kell jelezni. A levélnek tartalmaznia kell a túlfizetés összegét, idejét és a tranzakció számát. A Szolgáltató a túlfizetés tényét a bejelentést követő 15 napon belül kivizsgálja és amennyiben a követelést jogosnak ítéli, úgy kezdeményezi az túlfizetett összeg jóváírását. A vizsgálat eredményéről a Vásárlót (a tranzakcióban megadott e-mail címen) írásban tájékoztatja. Amennyiben a Vásárló az igénybe vett szolgáltatás áránál kevesebb összeg kifizetését kezdeményezte, akkor a Szolgáltató írásban (a tranzakcióban megadott e-mail címen) értesíti a Vásárlót az észlelet különbözet tényéről, a követelt összeg nagyságáról, és az összeg kiegyenlítésének módjairól. Amennyiben a követelt összeg kiegyenlítése 8 napon belül nem történik meg a Vásárló részéről, úgy az igényelt szolgáltatás teljesítésétől a Szolgáltató eláll, a már befizetett összeget a bankköltségek levonása után 15 napon belül jóváírja.
- Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, MAESTRO és MASTERCARD
8.2 Fizetés utánvéttel
A FüggönyFutár Webáruház 80.000 Ft feletti rendelést postai utánvéttel csak 25% foglaló előreutalása esetén postáz. A foglaló összegéről e-mailben díjbekérő kerül megküldésre. Az utánvételes megrendelés esetében a Szolgáltató a megrendelt termékeket az MPL vagy GLS futárszolgálattal küldi ki, melyről e-mail és/vagy SMS értesítést küld. A csomag átvételekor a futárszolgálatnál kell kifizetni a kapott értesítőn és a megrendelés visszaigazolón található összeget. Utánvétes fizetési mód választható Csomagautomatába rendelés esetén is, de ott kizárólag bankkártyával lehet fizetni.
8.3 Fizetés utánvéttel
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza a FüggönyFutár Webáruházhoz, a FüggönyFutár Webáruház a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
FüggönyFutár Webáruház visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával. Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az FüggönyFutár Webáruház a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
9. Kellékszavatosság, jótállás
9.1. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Mentesül a szavatossági kötelezettségei alól a Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett (pl. árleszállítás esetén világosan fel volt tűntetve, hogy a Termék bármely módon sérült vagy esztétikai hibája van).
9.2. A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb - Fogyasztónak nem minősülő - Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Vásárló kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
9.3. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
a. a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
b. az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve
i. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
ii. a szerződésszegés súlyát,
iii. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
b) vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha
a. a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
b. a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
c. a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt.
9.4. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
9.5. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
9.6. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
9.7. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a Terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.8. A FüggönyFutár Webáruház nem forgalmaz olyan terméket, melyre az egyes tartós fogyasztási cikkek jótállására vonatkozó, 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet 1. § (1) bekezdése, illetve az az alapján alkalmazandó, a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet hatálya alá tartozik. Természetesen minden termékünkre a törvényben előírt szavatosságot vállalunk.
10. Termékszavatosság
10.1. Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
10.2. A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott Termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a Termék előállítója és forgalmazója), hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a Terméket cserélje ki. A gyártót a Termékszavatosság az adott Termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
10.3. A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
10.4. A gyártó mentesül a Termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a Terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- a Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a Termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
10.5. Csere esetén a kicserélt Termékre, kijavítás esetén a Termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
11. Párhuzamos szavatossági igények kizárása
A FüggönyFutár Webáruház felhívja figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
12. Reklamáció, panaszkezelés, panaszügyintézés
Amennyiben észrevétellel szeretne élni a kapott Termék állapotával, minőségével kapcsolatban, forduljon bizalommal vevőszolgálati munkatársainkhoz, melyet az alábbi elérhetőségek bármelyikén megtehet:
Személyesen vagy postai levélben:
Otthon Stúdió - FüggönyFutár Webáruház
3360 Heves, Petőfi u. 2.
E-mail: vevoszolgalat@fuggonyfutar.hu
Észrevételét a következő módokon jelezheti: írásban postai úton, e-mailen vagy személyesen az üzletben.
12.1 Panaszkezelés
Amennyiben a Vásárlónak bármiféle észrevétele van, úgy azt munkatársunknak írásban jelezheti. Amennyiben a Vásárló a szállítással kapcsolatos észrevétellel kíván élni, pl. szállítás során sérülés keletkezett a csomagoláson, kérjük haladéktalanul jelezze a vevőszolgálat telefonszámán. Amennyiben a terméket kifogásolja, és a kifogás szemmel látható, kérjük, készítsen fotókat, melyeket küldjön el a vevőszolgálat e-mail címére. Munkatársaink felveszik Vásárlóval a kapcsolatot 1-2 munkanapon belül a további teendők megbeszélése, valamint a jegyzőkönyv felvétele érdekében.
12.2. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház Vevőszolgálati címével.
12.3. A FüggönyFutár Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a FüggönyFutár Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a fogyasztó részére.
Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a FüggönyFutár Webáruház - törvény eltérő rendelkezése hiányában - harminc napon belül elektronikus úton, írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a FüggönyFutár Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.
Amennyiben anyaghibáról, varrási vagy nagyobb mérethibáról van szó és a Termék cserére szorul, a hibás Termékért futárt küldünk. A hibás Termék FüggönyFutár Webáruházhoz beérkezése után a hibát megvizsgáljuk, majd ha a reklamációt jogosnak ítéljük, a csereterméket rövid időn belül küldjük a Vásárlónak.
Felhívjuk a Vásárló szíves figyelmét, hogy függöny anyagok – ezen belül elsősorban sötétítő függönyök esetén eltérő időpontban leadott rendeléseknél előfordulhat, hogy ugyanazon cikkszámú Termék színe árnyalatban eltér egymástól. Ez gyártástechnológiai sajátosság. Amennyiben a Vásárló hetekkel, hónapokkal vagy akár évekkel később kíván ugyanabból a függönyből pluszba rendelni és fontos a Vásárlónak a színárnyalat, akkor kérjük, hogy először rendeljen anyagmintát. Két külön rendelés esetén a színárnyalatokban tapasztalt eltérések miatt felelősséget nem vállalunk.
Kész Termékek esetében, amennyiben hibás teljesítésről van szó, tehát nem azt a Terméket kapta, amit megrendelt, a helyes Terméket csomagcsere szolgáltatással küldjük, azaz a futár akkor adja át a helyes Terméket Önnek, ha a Vásárló átadja becsomagolva a futárnak a korábban kapott Terméket.
12.4. A panaszra adott válasz másolati példányát a FüggönyFutár Webáruház öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.
A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg elektronikus úton megküldjük a Vásárló részére a jegyzőkönyv másolati példányát.
12.5. A FüggönyFutár Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.
12.6 A panasz elutasítása esetén a FüggönyFutár Webáruház köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a FüggönyFutár Webáruház a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az FüggönyFutár Webáruház és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a 12. 7. pont szerinti jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található:
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
12.7 Egyéb jogérvényesítései lehetőségek
Amennyiben közöttünk esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a FüggönyFutárral való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
- a) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (békéltető testületek országosan)
Fogyasztó a webáruházzal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában Szolgáltató a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni.
A FüggönyFutár Webáruház tájékoztatja, hogy a Fogyasztó a FüggönyFutár Webáruházzal szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy a Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A FüggönyFutár Webáruházat, mint vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
A békéltető testület – főszabályként – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart.
Az online meghallgatás esetén a meghallgatásra kerülő személy személyazonosságát az eljáró tanács elnöke állapítja meg. Az online meghallgatás útján meghallgatásra kerülő személy személyazonosságának igazolása
a) az általa a személyazonosságának és lakcímének igazolása érdekében rendelkezésre bocsátott adatai alapján és
b) a személyazonosságának igazolására alkalmas hatósági igazolványának bemutatásával történik.
A meghallgatás megkezdésekor az eljáró tanács elnöke tájékoztatja a meghallgatott személyt, hogy a meghallgatására online formában kerül sor.
Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a fogyasztóvédelmi törvény 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli, amelynek terhére a tanács az ügyet eldöntötte. A fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek viselik a saját költségüket.
A vállalkozás a határozattal jóváhagyott egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat végrehajtásáról vagy az ajánlásban foglaltak követésének teljesítéséről értesíti a békéltető testületet a határozatban vagy ajánlásban foglalt határidő lejártát követő tizenöt napon belül.
Az együttműködési kötelezettséget, valamint a határozattal jóváhagyott egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat végrehajtásáról vagy az ajánlásban foglaltak követésének teljesítéséről való tájékoztatási kötelezettséget megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot. A Pest vármegye területén illetékes békéltető testület vonatkozásában a Pest vármegye területén illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot kell értesíteni. A vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél vagy távirat útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/ (majd a “Testületek” menüpontot kell választani).
- b) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
- c) Bírósági eljárás.
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- d) Online Vitarendezési Platform
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr
Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.
13. Elállás joga
13.1 Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztóra vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére (ide nem értve a 13.2. pont szerinti termékeket) irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b)több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a részünkre. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja az alábbi linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat - mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a részünkre. (nyilatkozat letöltése: DOC vagy PDF formátum).
Mindkét esetben emailben haladéktalanul visszaigazoljuk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi nekünk. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jogszabályi előírásoknak megfelelően gyakorolta.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a FüggönyFutár telephelyének címére (3360 Heves, Petőfi u. 2.) indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy a Fogyasztó által megbízott futárnak átadja) a terméket.
Elállás esetén a termék fent megjelölt címre történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A FüggönyFutár Webáruház részére utánvéttel (portósan) visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, a csomagot a futárszolgálat vissza fogja juttatni a Fogyasztónak, és a meghiúsult kézbesítés teljes költsége ez esetben a Fogyasztót terheli. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől, valamint
a
sérülésmentes
állapotú
termék
FüggönyFutár
Webáruház
részére
történt
megfelelő
visszajuttatásától számított 14 napon belül visszatérítjük a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Jogosultak vagyunk a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kaptuk a terméket és a Szolgáltató meg nem győződött arról, hogy a Termék teljes egészében, hibátlanul visszaküldésre került a Szolgáltató részére. Amennyiben a Fogyasztó a Terméket nem küldi vissza teljes egészében, vagy azt nem hibátlan állapotban küldi vissza, vagy utánvéttel küldi vissza, úgy elállásra, illetve visszatérítésre nem jogosult.
A visszatérítés kizárólag a Vásárló által megadott bankszámlájára történő átutalással történik, amely visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Elállási nyilatkozat minta letöltése: DOC vagy PDF formátum
Elállási jogával a következő módokon élhet:
- vevőszolgálatunk e-mail címére küldött levelében
- postai úton küldött levelében
- üzletünkben, személyesen
13.2 Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:
a) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac a FüggönyFutár által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a FüggönyFutár, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak (pl. méretre varrt vagy méretre szabott függöny);
d) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a FüggönyFutár a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
FIGYELEM! Függöny, terítő és díszpárna anyagok esetében a termékek adatlapján látható anyagok színe a valóságban különböző fényviszonyok közt árnyalatban eltérhet az Ön képernyőjén megjelenő termékfotón láthatótól. Sötétítő
függönyök
esetében
–
vonatkozó
szabvány
hiányában
–
egy
általunk
tájékoztató
jelleggel
megadott
sötétítési
mértéket
tüntetünk
fel
a
függöny
adatlapján. Amennyiben Önnek kifejezetten fontos a választott
függöny
színe
vagy
a
sötétítés
mértéke,
kérjük, kérjük először rendeljen anyagmintát!
14. Anyagminta rendelése, leeső anyag
Az anyagminták ára egységesen 300 Ft/anyag + előreutaláshoz kapcsolódó szállítási díj. Ha Ön az anyagminta kézhez vétele után 10.000 Ft feletti értékben ad le rendelést, akkor a vásárolt anyagminták árát legfeljebb 5 db anyagminta, azaz 1500 Ft összértékig levásárolhatja (A levásárlási szándékát rendeléskor a megjegyzés rovatba kérjük jelezze). Csak előreutalással fogadunk ilyen megrendelést. Az anyagmintákból az ismétlődő mintázatnak megfelelőt küldünk, de legalább 10 cm széles csíkot.
A függöny szabása során keletkezett leeső anyagot külön kérés esetén csomagoljuk a kész függönyök mellé. Dekorfüggönyök esetén lehetőség van a maradék anyag felhasználására díszpárna huzathoz, függöny elkötőhöz, ekkor csak a varrás díját és a segédanyagokat (cipzár, tépőzár) kell kifizetni.
15. Szerzői jogok
A FüggönyFutár® regisztrált márkanév, melynek bármely célú felhasználása szigorúan tilos és jogi lépéseket von maga után.
A Fuggonyfutar.hu weboldal teljes tartalma (az adatbázisok tartalma, cikkek, fotók és a képi megjelenítés teljes eszköztára) a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvényben foglaltak szerint szerzői védelem alatt áll. Az esetleges technikai fennakadásokból eredő károkért az üzemeltető felelősséget nem vállal.
Az oldal tulajdonosa fenntartja a jogot mindennemű változásra - ideértve az esetleges szolgáltatásai előzetes bejelentés nélküli megváltoztatását, kiegészítését vagy megszüntetését, továbbá nem vállal felelősséget a weboldalakon történt elírásokért.
A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruház felületén, valamint a Webáruház felületén keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a FüggönyFutár előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Fenntartunk minden jogot szolgáltatásaink minden elemére, különös tekintettel a www.fuggonyfutar.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a FüggönyFutár által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a FüggönyFutár adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a FüggönyFutár külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a FüggönyFutár által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a FüggönyFutár adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A szolgáltatás igénybevételével Ön elfogadja, hogy a FüggönyFutár a szolgáltatás igénybevétele során az Ön által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi nyilatkozat keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
16. Érvényesség és árak
A jelen Általános Szerződési feltételekben foglaltak - így a megrendelés feltételei is -, továbbá a Webáruházban megállapított árak csak és kizárólag A Fuggonyfutar.hu weboldalon keresztül történő vásárlásra érvényesek. A Vevő a regisztrációval, illetve a megrendeléssel elfogadja és tudomásul veszi a Webáruházunk Általános Szerződési Feltételeit. Az esetleges szállítói áremelésekre, árfolyamváltozásokra az árváltoztatás jogát fenntartjuk! Az akciók visszavonásig, a Webáruházban feltüntetett időpontokig vagy visszavonásig érvényesek!
A webáruház programhibája vagy adminisztrációs hiba miatt esetlegesen irreálisan alacsony áron számolt vagy nyilvántartott termékek árát a Webáruház tulajdonosa a rendelést követően egyoldalúan módosíthatja, arról a vásárlót a termék postázása előtt tájékoztatni köteles. A vásárlónak jogában áll a szóban forgó tétel megvásárlásától elállni.
A Fuggonyfutar.hu Webáruházban feltüntetett árak az áfát tartalmazzák! A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.